bakgrund

lördag 10 juli 2010

Deprimerad!..


Jag har varit väldigt ledsen nu över att jag inte kommer amma, känns så fel att inte göra det, varför gav jag upp? jag vet ju att de kan reda sig...men till vilket pris va ju frågan då.. just när jag tog beslutet så hade jag ingen ork kvar men jag ville fortfarande amma men måste ju ha ork oxå...men nu när jag är piggare ångrar jag mig sjukt mkt...men tooo late!
Antibiotikan som jag ska ta nu i 1 vecka smakar SKIT, fyfan...och dom andra tabletterna ska jag ta i 2 veckor.. Åh, så jävla besviken jag är på mig själv, fan fan fan!!!! men dom sa att detta har bara med otur att göra, det händer men är inte så vanligt, att de just skulle drabba mig som vill amma, finns ju jätte många som kan amma men skiter i det och det kan jag inte riktigt förstå mig på...

Enda fördelen med flaska är ju att Fredrik kan hjälpa till med den biten och då fr jag lite mer tid med Ella när hon är här, men det är ENDA fördelen och nackdelarna är många! (det är dyrt, kladdigt, måste ha tillgång till micro, det är inte lika bra som bröstmjölk osv..)

Men jag ska bara acceptera detta så går de nog bättre :) är ju ändå en himla hur att de finns så bra ersättning i sverige som vi har..

Jag ammade Birk i 12 dagar iaf...synd bara att det inte funkade, jag försökte nog allt, nässpray för att tömma bröstet lättare, PureLan salva mot mina såriga bröstvårtor, pumpa, smörjde in med bröstmjölk, värme...ja allt som jag fick tips om..

Nu ska jag städa lite för nu e de allt svinstia här hemma, jag har varit sjuk i en vecka och Fredrik har gjort så gott han kunnat, han har tagit hand om Birk och mig och försökt hinna med så mkt av hemmet han bara kunnat...han e fan värd en guldmedalj!! <3 min underbara!!

På tal om annat! igår när jag var inne på konsum o handla så kommer de fram en gammal kollega där och säger " Tjaaa Marina, är de inte dax för bebisen att komma ut snart" ööhh..Du...han kom för en vecka sen... haha, ujuj vad pinsamt de blev för han..


Älskar min familj så otroligt mycket.. och TACK älskling för att du ställer upp så mycket! Looove you!! puss puss





Inga kommentarer: