bakgrund

torsdag 15 juli 2010

Tattoo!!..

Jävlar vad sugen jag är på att tatuera mig nu =) ÅH! men jag har nog äntligen kommit på vad jag ska göra, eller jag har sugit på samma karamell länge men nu är jag rätt säker, ska ju göra en sleeve (hela armen) och det ska bli en karp (koi fish), körsbärsblommor, vind/vatten och eventuellt en drake någonstans..

Det finns en gammal kinesisk folksaga om karpen (Koi fish), om en karp lyckas ta sig hela vägen upp för Gula floden till ett ställe som kallades The Dragon Gate så förvandlades den till en drake.

Karpen står för uthållighet, framåtanda, envishet och förmågan att uppnå satta mål och övervinna svåra hinder. I och med att karpen förvandlades till en drake, kan det också tolkas som början på ett nytt liv, eller en omstart.

Jag känner att jag har fått ett nytt liv, så bra som jag har det nu med Fredrik och mina två barn har jag aldrig haft, trodde inte det var möjligt, och jag är väldigt glad att jag lämnade mitt förra förhållande då jag tyckte det var rena helvetet och jag var sårad ofta och nu är det hur bra som helst.. jag är väldigt envis och kämpar nog in i det sista med det mesta..sen är jag ju grymt fashinerad av drakar och dinosar så detta är ju en fullträff =) vill gärna att mina tatueringar ska betyda något, känns lite roligare då men självklart kommer jag göra några tatueringar bara för att dom e snygga oxå =) sen när mina barn blir lite större ska dom få skriva sina namn som jag sen ska tatuera in någonstans :)

Guuu, de finns så mkt jag vill göra men det tar tid och kostar en jävla massa pengar!

Idag åkte Ella till Johan, men jag får henne nog på lördag igen då han jobbar och sen ska vi börja med varannan vecka (jag har ju Ella en dag på hans vecka nu) men de blir så mycket fram o tillbaka för henne så det är bättre med varannan vecka, vi bor ju så nära varandra så blir saknaden för stor så e de ju bara att ringa och ses en liten stund =)

Birk ligger och sover just nu, men idag har han allt varit en hungrig kille och käkat var annan timme men han växer ju så de knakar, sist vi var på bvc vägde han 4200g och var 55cm lång =)
Jag ska rensa lite i Ellas rum då hon har massa leksaker som hon aldrig leker med, lika bra att lägga undan sålänge så man kan ha de lite städat där inne.

Igår fyllde jag år..(på tal om annat) mina älsklingar kom in med paket på sängen, Ella öppna paketen åt mig såklart =) jag fick Chihuahuan från beverly hills på blu-ray, tycker den e så bra! hihi.. sen fick jag en säkerhetskedja till mitt pandora armband, silver med guldhjärtan på =) så fint..
Fick även en liten pojk berlock av kathleen =) den symboliserar Birk, har ju en flicka som jag köpte när Ella föddes oxå.. =)
Sen fick jag lite kläder av syrran, de behövdes...Tack alla!!

Inga kommentarer: