bakgrund

lördag 26 juni 2010

BIRK





Den 25 juni kl. 12.27 föddes våran underbara son Birk, 3675g och 50cm lång =) han kom i v. 40+3 och på självaste midsommarafton! =) hihi

Det började med att jag hade fruktansvärt svårt att sova på natten, vakna och behövde kissa en gång i timmen och det kom ganska mycket slem med lite blod i...men jag hade inget ont.
Vid 9 tiden gick vi upp och tog oss ett bad och sen skulle vi äta frukost och göra oss klara för att hämta Ella och sen vidare till Lunedet för midsommarfirande men vid 10 tiden kom värkarna och det var 3-4minuter mellan dom, så jag fick inte i mig någon frukost utan jag ringde förlossningen och dom sa att vi fick komma in för en undersökning, vi ringde Johan så att han fick köra Ella till morfar :) När vi kom in till förlossningen kl. 10:40 var jag nästan öppen 7cm!!
Barnmorskan fråga om jag ville ta ett bad, det vore väl skönt tänkte jag men när vi gick in i badrummet så fråga jag ifall hon kunde göra en undersökning igen eftersom att jag vet att jag öppna mig väldigt fort när jag skulle föda Ella och de gjorde hon..., då var jag nästan helt öppen så de blev inge bad.. kl. 12:20 tog hon hål på hinnan så att vattnet gick och kl. 12:27 är lille Birk född =) efter 2 krystvärkar... Smärtsamt men fort gick de... Han är sååå underbar!
Ella kom med moster Mikaela och Micke sen på kvällen för att hälsa på sin lillebror...så mysigt!

Vi stannade på BB en natt bara, alla vi mår så bra så det kändes skönt att komma hem :)

Var och hämtade en filt som Helena sytt :) Tack så mycket gumman och tack för den fina snutten han fick! sen har han även en passande mössa ;) så fint!

Nu blir det sängen med mina hjärtan! Älskar min familj....puss











3 kommentarer:

Virreh sa...

Så himla liten o söt... fina bilder! <3

Nena sa...

Det var så lite gumman så kul att få se din prins o du ser oförskämt fräsch ut för att fött barn :)
kram

Terese sa...

Grattis :)