bakgrund

onsdag 5 maj 2010

1 år och 10 månader


magen v.32+6

Ja herregud vad tiden går fort, min lilla prinsessa är snart 2 ÅR!! känns som att man nyss kom hem från bb med henne.. Hon har börjat prata jätte mycket och det är sååå roligt :)
I söndags (2 maj) sa Ella sin första 3 ords mening, vi bad henne leta efter Sigge då han hade gömt sig under täcket, hon gick och ropa Siggen siggen!! då kika han fram och då sa hon "dääääj är vovven" så gulligt =)hihi
Hon har provat att cykla men Fredrik får lära henne de där med att trampa för min kropp orkar inte riktigt "krypa" just nu, bara 6 veckor kvar tills bebis kommer...läääängtar!!!

Har beställt ett bebis kitt av Helena, det är en filt och två mössor, filten är rosa på ena sidan och blå på den andra, blev för dyrt att köpa två filtar så därför fick den bli tvåfärgad.. =) ska bli kul att se hur de blir, längtar lite...

Vi har köpt en bilbarnstol oxå, så nu är nog allt klart :) bara bebis som saknas... barnvagnen hämtar vi ut när bebis kommit.
Men har en känsla av att dom här 6 veckorna kommer gå riktigt långsamt :/ jag bara väntar just nu.. Sen är det självklart massa strul med försäkringskassan, har inte fått pengar för min sjukskrivning ännu som börja i februari!! blir så less.

Nu ska jag fixa lite mat då gubben min kommer hem strax, sen ska jag på möte på jobbet :) sen ikväll blir det väl att frossa i jordgubbar som vi har gjort hela veckan, hihi... och Ella älskar verkligen jordgubbar :)

Är så glad att jag träffat min prins, han är världens bästa, vi har så jävla kul ihop och de finns inga problem!! så gött!
När jag tänker tillbaka på mitt förhållande med Johan så undrar jag hur fan jag kunde stanna kvar så länge? där var det ju bara problem och jag får höra massa skit om honom hela tiden även nu tycker jag, haha... Ella kommer ju snart kunna berätta allt och då blir de svårt för honom att ljuga...., synd att hon får stå ut med honom men tyvärr så har hon ju inget val och jag får ju hoppas på att han är en bättre pappa än sambo.., har en klump i magen varannan vecka över hur hon har det.

Nää, som sagt...är så himla lycklig med min Fredrik och det ska bli så roligt att få ett barn tillsammans, vi längtar lika mycket båda två...och Ella tycker nog att det kommer bli jätte kul att bli storasyster, hihi...
Men är sjukt nervös inför förlossningen, fast ja vet ju att man överlever de med...

Nu ska det ätas mat... Ha en toppen dag!!


Ella prövar sin cykel..




Ella med grabbarna zedric och sixten

ella och miranda på sparkcykel..

ella och sigge leker

Ella och sigge =)


Min älskling!! =) Looove you <3

Inga kommentarer: