bakgrund

tisdag 18 maj 2010

Mer pengar...tack! =)


Ellas rum, blev väldigt nöjd nu när det blev lite mer plats, sålde ju kanan och sen ställde vi in skötbordet i vårat sovrum :) sen köpte vi bord+stolar.

Ja, lite mer pengar vore inga fel.. fy vad fattigt det är att gå hemma, iaf för mig som inte jobbat heltid.
Är ju så mycket saker man vill ha oxå, och gärna nu nu nu... men det får vänta :)
Ska iaf beställa nya gardiner, har letat länge efter en vit kappa till vardagsrummet men hittar ingen bra som är så lång och jag kan ju tyvärr inte sy själv.
Ska nog även beställa längder i samma serie som hissgardinen över balkongdörren, blir nog riktigt fint...men DYRT!


Har även hittat en så himla snygg ram som jag ska köpa, eller de finns två som jag ska köpa, är ju mors dag snart så kanske skulle önska mig de...hihi ;)

Hoppas sängpanelen kommer nu på torsdag så att vi kan ta ner spjälsängen och göra den klar, är ju bara 1 månad kvar nu, 34 dagar.. =) börjar bli väldigt pirrigt och jag döööör av nyfikenhet!

Igår vakna Ella kl. 6, åhh neeej!! men de e ju bara att gå upp, vi var ute i lekparken ett par timmar och där fick hon sig en kompis som va 6år men dom hade jätte kul, Ella fick låna hennes mjukiskatt och lite hinkar och spadar, sen gunga vi såklart.
Gumman var vaken heeela dagen, på eftermiddagen kom Fredriks morfar på besök och sen vid 18 tiden satte sig gubben i soffan och Ella kom strax efter och d fråga jag fall vi skulle kolla på nån barnfilm och Ella sa jaaaa! men jag hann inte ta fram någon film förens hon hade somnat, hihi...gu så trött hon var :) sen vakna hon vid 23 tiden och sen vägra hon sova i sin säng, jag hann bara gå ut ur rummet så ropa hon efter mig och grina, väldigt svårt de där hur man ska göra, hon fick tillslut komma in och sova mellan oss men jag vill ju att hon sover i sin säng men här ha hon ett eget rum och blir lite ensam men hos sin pappa har hon sängen breve hans så de kanske blir svårare att vänja sig då.. Men hon är ju jätte lätt att lägga i sin säng på kvällen men inte på natten...

Ikväll ska vi på amningsinfo så Ellas morfar och moster kommer hit sen och ska var lite barnvakt :)
Ska strax ut till lekparken igen men ska äta lite och städa lite först.



Ella var så trött igår så hon gick och la sig i soffan hos Fredrik...klockan var då typ 18:15..


Sover så sött i sin säng =) hihi....synd bara att det inte är så hela natten... =)


"mamma, jag vill ha min mössa" men de va ju såå varmt ute..hihi


Ella och dockan åker kana =)

Inga kommentarer: